Amikor meghallottam 7 évvel ezelőtt ezt a szókapcsolatot, hogy érzelemterápia, rögtön belopta magát a szívembe. Pár évvel később lefoglaltam a domaint, majd honlapot készítettem. Bár mindvégig jártam az érzelemterápiás utat, sokáig nem pontosan tudtam, mit is jelent ez.

Nem könnyű az érzelmeinket értelmi struktúrába rendezni, hiszen szerteágazóan működnek, segítenek eligazodni vagy éppen megtévesztenek.Minden emberi kapcsolatunkban - beleértve az önmagunkkal való kapcsolatot is - jelen vannak. Vannak alapvető érzelmeink és másodlagos érzelmeink. Vannak amiket pozitívnak tartunk, és vannak olyanok, amiket negatív jelzővel illetünk. Az egészen biztos, hogy nem csak azok az érzelmeink érdemelnek teret, melyek kellemesek. Érzelmeink, mint a fájdalom, a düh, az undor vagy a szégyen legalább olyan fontos részei és segítői életünknek, mint az öröm.Vannak olyan érzelmeink melyeket rendszeresen érzünk és olyanok is, amikkel nem vagyunk kapcsolatban. Bizonyos érzelmek átélésére van belső engedélyünk és vannak olyanok, amik tiltásban vannak.

Megszabadulni nem tudunk tőlük és irányítani sem tudjuk őket hosszú távon. Egy dolgot viszont tehetünk, azért, hogy jobban érezzük magunkat: kapcsolatba kerülhetünk saját érzelmeinkkelés átérezhetjük őket. Ez sok ember számára ma egy újratanulási folyamat.

Érzelmeink átélésére való képességünk hiánya vezet függőségekhez, irányítási vágyhoz, manipulatív viselkedéshez, bizalmatlansághoz, páncélozottsághoz.